Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

En fotbollsprofil har gått ur tiden

Publicerad 2011-10-05 22:40:31 i Fotboll

Fotbollen i Sverige miste igår en av de största tränarna som tog damfotbollen till en ny nivå.
Det var Rickard Holmlund som under många år utvecklade damfotbollen i Sverige. Sitt stora genombrott fick han med Umeå IK, flera SM-guld och 1 guld i champions league.

Jag har själv haft möjligheten att, under mina 3 år på gymnasiet, ta del av Rickards filosofi och underbara personlighet. Han var otroligt mån om alla och han peppade en att ta nya kliv i sin utveckling.
Jag minns framförallt när han kom fram till mig efter en fotbollsträning bara några veckor efter skolstarten och berömde mig väldigt mycket. Han sa också att jag skulle söka mig till en klubb som spelade i minst div.2, jag kom ju direkt från en div.5 klubb och trodde inte att jag var så bra!
Senast i somras hejade jag på honom och då undrade han hur det var med "fröken Boman".
Han saknas av väldigt många! Och mina tankar går till hans nära och kära!

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-10-06 07:39:23

usch så hemskt. brukade se honom då och då här i norrpan nu när han tränade sleipner... :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela