Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Helgen i Sthlm

Publicerad 2011-10-17 13:34:22 i Fotboll

Jadå, då var man hemma igen efter en mycket trevlig helg tillsammans med laget i Stockholm!

Lördagen började riktigt spännande faktiskt...
Checkade in väskorna på flygplatsen och eftersom att vi var så många så var en person "ansvarig" för två andra personers väskor.
Jag hade min, Emelie och Marias väska som var incheckade på mitt namn. Jag tog mig genom säkerhetskontrollen och där blev jag först kroppsvisiterad eftersom att det pep..
Jag hade precis hunnit sätta mig ner med en VK i handen då jag hör "Jennifer Boman, Jennifer Boman, tag kontakt med utgång nummer 2."

Pulsen steg med många slag och jag hann fundera många gånger över vad de ville mig...
Jag tog med mig mina kompisar och vi fick gå genom någon säkerhetsdörr och sen så var vi framme där en södraväska stod på ett bord. Jag sa att det var min väska (eftersom att de andra inte var tillräckligt gamla för att ha alkohol) och visste att det fanns en bag-in-box i väskan.
De öppnade väskan och plockade ut vinet, skannade väskan för sig och vinet för sig.
Sen fick jag plocka ner vinet i väskan och det var inge mera med det. När vi gick därifrån så bad de om ursäkt och sa "det såg ut som en bomb, därför ville vi kolla vad det var.."
Vi brast ut i skratt och jag fick tillfälligt smeknamnet "bombarn"....

Tyvärr så förlorade vi sista seriematchen med 4-2.
Och en tjej i laget slet troligen av sitt främre korsband i den sista minuten på första halvleken.
Jag satt på läktaren och hörde hennes skrik och såg hur hon vred sig av smärta. Jag förstod på direkten att det var korsbandet som flög, återupplevde smärtan och tårarna började rulla nerför mina kinder...
Fy fan att ännu en spelare i Södra ska gå igenom samma sak som jag och många andra tjejer har gjort.

Jag hoppas att hon orkar hålla humöret uppe och jag kommer såklart alltid att finnas i närheten för tips, råd och peppning.

Annars var det en mycket trevlig lördag, god mat, trevlig förfest (där jag brände handen på en locktång=brännblåsor) och sen utgång på Café Opera. 
Halvdålig musik och jag är ju ingen dansbrud, så jag stannade inte så himla länge.
Jag gick hem med några andra tjejer och påvägen blev det ett stopp på McDonalds och sen var vi väl hemma vid 3. Somnade ganska snabbt och vaknade faktiskt riktigt pigg på söndagsmorgonen.

Hann gå en sväng på stan på söndagen och införskaffade ett par nya jeans från weekday.
Mot Arlanda och sen hem till Umeå igen.
Somnade 21.30 och fick många timmars sömn, men ändå är jag riktigt seg idag...

Det var Stockholmshelgen det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela