Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jempa + Mormor = Sant

Publicerad 2011-10-18 22:55:01 i En bra dag

Idag har jag verkligen umgåtts med mormor och bara njutit av att få vara med henne!
Eftersom att morfar fortfarande br inlagd på sjukhuset så har inte mormor alltför mycket att göra på dagarna.
Så imorse var jag först till henne och åt lyxfrukost, havregrynsgröt med rivet äpple och kanel, perfekt kokt ägg och leverpastejs mackor. Vilken underbar start på dagen!
Jag gick hem en stund, har bara 400m till mormor och morfar, bakade en marängtårtsbotten och gjorde rosor i sockerpasta. En cykeltur med mormor till mormors syster där vi fick kaffe och kakor, väl hemma igen så gick jag och hunden ut på en lång promenad, 1h10min, i spöregnet. Men det var skönt att få lite motion och friskluft.
Jag hann nästan innanför dörren innan familjen begav sig till mormor för att äta pölsa i ugn till middag.

Så idag har jag verkligen träffat mormor. Jag saknar morfar, men ska hälsa på honom på torsdag har jag tänkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela