Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Överallt och ingenstans

Publicerad 2011-10-22 12:21:18 i En bra dag

Att vara kvinna är ibland en bra fördel.
Då kan man hålla många bollar i luften, fixa och dona.

Dagen har startat i ett rasande tempo där allting ska fixas, bakas och dekoreras.
Med en mor som har extremt kontrollbehov och där ingenting får lämnas åt slumpen så blir uppgifterna många.

Jag har redan bakat en marängtårtsbotten, gjort lemoncurd, hallonfyllning, vaniljkräm, lagt ihop en tårta, käkat lunch och bestämt vad jag ska ha för kläder.
Fortsätter dagen i detta höga tempo kommer jag att slockna innan festen börjar.
Sov ungefär 5 timmar i natt och eftersom jag visste att det skulle bli lite sömn så sov jag i mina jeans, ett linne och en kofta.
Allt för att spara tid!

Kalas är väldigt trevligt, iallafall om man slipper förberedelserna, ansvaret och städningen!

Tack o lov så dröjer det 2 år tills det är dags för "100 års kalas" då mamma och pappa fyller 50 med bara 25dagars mellanrum!
Jag kan verkligen behöva återhämtning efter denna helg!

Jag hade funderat på att bege mig ut på en joggingtur, men det lär bli mycket gå och stå Ikväll, så det känns dumt att börja kvällen med ett svullet och ömt knä..
Det får bli en stillsam cykeltur istället!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-10-22 13:09:29

Happy biking!



Aloe hjälper dig också nu under läkningen så du slipper ärr!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela