Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dagens göromål

Publicerad 2011-09-22 19:10:41 i En bra dag

Är sjukskriven i 1 vecka och har väl därför väldigt mycket tid att hitta på saker under dagarna.
Men.....

Idag har jag väl inte gjort speciellt mycket, men ändå så har det blivit många saker gjorda.
Hur gick det där till?!

Jag tog mig en rejäl sovmorgon och det första jag gjorde när jag vaknade var att lyssna om det fortfarande skvalpade i mitt knä, men nej, nu är det borta. Ångrar nästan att jag inte spelade in hur det lät...

Tog en promenad i duggregnet till brevlådan för att hämta tidningen och innan jag var hemma igen så var jag genomblöt, Grattis!

Lite frukost/lunch, tv-zappande och bara slappande i sängen.

En prommis till med hunden som behövde få lite motion. Blev väl kanske 1,5km...

Nu bakar jag både en morotskaka och en kladdkaka som min storasyster ska bjuda på imorgon på hennes födelsedag. Sen planerar jag en tårta som jag fått beställning på. Min morbror ska på något 50-årskalas till en hängiven Björklöven supporter och därför ska det såklart bli en tårta med formen av deras logga. Men frågan är bara vilka fyllningar som jag ska ha i. En ska vara gul och den andra ska vara grön (lövens färger). Så lite tips skulle inte sitta fel!

Har legat och läst både nyaste MåBra och iFORM. Nu är jag taggad och sugen att äntligen få börja träna igen! :)
Men allting får verkligen ta den tid det tar, nu tänker jag inte stressa fram några resultat utan bygga långsamt.
Snart slutar fotbollssäsongen och försäsongsträningen med mycket fys börjar inte förrän i december, så tills dess borde jag vara redo! 

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela