Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Trött i både kropp och knopp

Publicerad 2012-04-26 12:52:59 i Fotboll

Min kropp och mitt huvud är inte riktigt van vid att behöva användas så mycket under dagarna..
Träningarna går sådär, koncentrationen är mindre bra och jag får mjölksyra efter en liten stund.
Jag har pratat med tränarna om detta och de är helt införstådda i varför jag har en sån tung träningsvecka.

I tisdags på träningen så klev jag tillochmed av när det vankades spel, jag kände att kroppen inte var i sitt bästa skick. Försöker att tänka med insidan och lyssna på kroppen så att jag inte drar på mig några onödiga skador.
Jag hoppas att det lönar sig att vila lite extra och lyssna på kroppen.

På gårdagens träning kändes det helt okej ändå, huvudet var med ganska bra och kroppen likaså.
Hoppas att träningen i regnet känns ännu bättre.
Då kanske jag har tur att få en plats på bänken i matchen på söndag.
Skulle jag inte få vara med i truppen så vet jag ju faktiskt att jag gjort en mycket dålig träningsvecka och att jag inte håller måttet för veckan!

Men, kämpa på på träningen ikväll och även på lördagens träning så kanske, kanske att man tillhör truppen!
Ha det BÄST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela