Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Premiärtur imorgon

Publicerad 2012-02-06 20:14:31 i En bra dag

Jag köpte nya skatepjäxor igår på Intersport för att mina gamla var väldigt trasiga i dragkedjan.
Imorgon ska jag göra premiärturen och se hur det känns med nya skor och även hur knäet fungerar att åka skate med.



Jag tycker att det är så mycket roligare att åka skate, dels för att det går mycket snabbare och sen så är det mer min stil. Klassiskt går lite för långsamt och är inte lika roligt eftersom det inte är lika många åkstilar.

När jag tävlade i längdskidor så var uppförsbackar min starka del av en bana och nedförsbackar min allra svagaste, jag ramlade typ i alla backar som fanns...

Vi får se hur väl tekniken finns imorgon eller om jag ska lämna igen skorna och hålla mig till löpning.

Återkommer imorgon om hur det fungerade!


Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-02-06 20:22:07

Spännande att höra hur det gick! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela