Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

En helg helt utan kontakt med omvärlden

Publicerad 2012-07-23 09:34:00 i Vardag

Nu blev det många dagar utan uppdatering här på bloggen.

Jag har passat på att bara njuta av en ledig helg och den har spenderats i stugan.
Åskan hade härjat tidigare i veckan så den mobilatäckningen var obefintlig. Det har varit skönt att veta att man inte kan bli nådd och att man inte kan koppla upp sig mot internet, semester i bästa klass!

Under lördagen var jag ute och fiskade i 2 timmar, vandrade i skogen, över stenar, träd och i vassen.
Fick en fin gädda på ca 4kg, tappade en ganska fin gädda och fick även några mindre abborrar.
Senare på lördagen så begav jag mig ut på myren för att nappa snattren/skogens guld/hjortron.
Fick nog ihop drygt 3 liter.

Mycket trevliga aktiviteter som definitivt kändes senare på kvällen och även dagen efter i träbenet.
Det går bra och känns relativt stabilt så länge jag spänner det och så länge musklerna liksom vet vart jag tar nästa steg. Slappnar jag av och bara går utan att tänka på något annat så känns vartenda litet snedsteg. Ett litet hopp i sidled där och ett annat hopp i sidled här.

Nu är det snart bara en vecka kvar till ortopedbesöket, äntligen!!
Träningen flyter på bra och jag laddar med stenhård träning fram till nästa måndag, sen är det vilodag fram till onsdagen.

Hoppas att ni haft en trevlig helg och att veckan blir fantastisk!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2012-07-23 10:22:54

Mysigt med fiskafänge. Och ett så lyckat sådant sedan! Håller tummar o tår inför ditt ortopedbesök!

Postat av: Linn

Publicerad 2012-07-23 12:51:56

Håller också tummarna!! Och tårna och knäna!!!!

Postat av: Jempa

Publicerad 2012-07-23 13:29:07

Ni kommer att få hålla tummar, tår och allt annat ett bra tag...
Krampen kommer säkert att infinna sig för det är ju inte förrän nästa onsdag jag ska dit!

Postat av: Linn

Publicerad 2012-07-24 09:24:21

Äsch, tänker på det som intervallträning... ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela