Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Många nedåtpuffar när jag behöver det som minst...

Publicerad 2012-07-08 22:19:47 i Fotboll

I helgen var jag på Vännäsdagarna, i fredags ute på kvällen i pubtältet och i lördags ute på marknaden. 
 
Många funderar såklart hur det går med fotbollen och mitt knä. 
Vad ska jag säga, jag kan ju inte säga att det är bra, så jag säger som det är
att jag skadat mig igen.
Man ser på folks blickar att de tycker synd om mig.
Följdfrågorna handlar om hur jag gjorde illa mig och vad som nu är fel.
När jag berättar att det troligtvis är korsbandet och att det måste till ännu
en korsbandsoperation för att det ska bli stabilt och användbart så blir blickarana
ännu tommare.
Sen kommer såklart de där meningarna som jag inte alls vill höra...
"Ja, då är väl fotbollskarriären slut för din del!"
"Det är väl dags att lägga fotbollsskorna på hyllan?!"
 
Jag vill inte höra det där, jag vill inte att folk ska komma med de där meningarna,
jag vill välja själv när jag ska börja fundera i de där banorna, jag vill ta en dag i taget
och sen får vi se vad som händer.
 
Visst, jag har själv funderat i de banorna att min karriär som fotbollsspelare är över,
men jag vill inte alls bestämma det idag, inte imorgon.
 
Nu tar vi ortopedbesöken den 1/8 och ser vad som sägs där,
sen tar vi operationen,
sen rehabiliteringen och tillsist
framtiden för Jempa som fotbollsspelare!
 
Så snälla ni som tänker i de banorna att jag borde lägga av med fotbollen,
håll de tankarna för er själva och låt mig inte höra sånt!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-07-09 08:43:40

Kämpa på!! Det är inte när man är skadad som man ska ta de besluten, lika lite som direkt efter uttåg ur SM-slutspel etc eller förlust i säsongens viktigaste drabbning. Det borde folk veta och sluta hetsa dig!! <3 Alla vet att korsbandsskador är tunga och att det för en del passar bra att avsluta karriären efter en lagom rehabilitering. Men för andra är det ett sätt att komma tillbaka, mer motiverad och starkare än innan. Rehaben kräver verkligen motivation också, och vad är bättre än tanken på att få spela med sitt lag igen?? Tycker att du gör rätt i att försöka undvika all negativitet, du behöver alla påhejningar som finns och har rätt att säga ifrån och ska inte behöva försvara dig. Stå på dig och håll huvudet högt!!!

Postat av: AKA

Publicerad 2012-07-09 09:08:00

Jag vet. Och du vet. Att det här gör dig starkare. Redan nu.

Tänk vad du uppnått. Såhär långt.

Det finns inga gränser. För hur stor du kan välja att bli!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela