Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

När inte ens gym funkar, då kan man minsann bli galen!

Publicerad 2012-07-31 09:31:30 i Träning

Gympasset igår kväll genomfördes med bra kvalite till en början.

Jogging 15 min - 10km/h (nytt rekord i antal min jogging),
Promenad 5 min - 6,5km/h
Promenad 10 min - 7km/h 15% lutning
Promenad 5 min - 6km/h

På 30 min i varierande fart så hann jag nästan 5km.
Inte illa Jempa!

Herregud vad svetten droppade från pannan under passet,
det rann överallt och jag var sjöblöt i svett, men oj så härlig känsla!

Fortsatte mot benpressen och det gick till en början väldigt bra,
men när jag började bli lite trött så knakade det till i knäet och kändes lite instabilt.
Slutade med den övningen och gick vidare för att köra draken med 2,5kgs vikt.
Gick också ganska bra till en början, men efter 7-8 repetiotioner så småviker det sig igen och knakar till.

Då gav jag upp, stretchade, bastade och for sen hem.
Hade värsta pirrningarna i natt, vaknade och visste inte riktigt hur jag skulle ligga för att det skulle pirra mindre.
Hade oroskänslor i kroppen också, vet inte riktigt varför....
Pirrar fortfarande lite grann, men ska ju till ortopeden imorgon så det är ju väldans bra :)

Vilodag idag, fika med några fina vänner och sen bara en slapparkväll i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela