Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Chockerande morgonträning

Publicerad 2012-07-18 11:43:17 i Träning

Imorse chockade jag mig själv.

Eftersom att gårdagens pass blev hemmavid så tänkte jag att jag måste ju hinna med ett riktigt gympass någongång.

Ikväll skulle det inte hinnas med, så jag ställde klockan på 06.20, klädde på mig och cyklade iväg till Tenton, joggade i 10 min och sen körde jag mycket ben.
Det kändes riktigt bra, trots att det var så tidigt.
Den enda övningen som jag inte fixar att köra är den övningen som man ligger på magen och sen sparkar benen mot rumpan (Liggande benspark kanske?). Det går bra i 5-6 repetitioner, men sen hugger det till och känns som en sträckning, så då lägger jag ner på en gång. Kör trots allt bara på 5kg...
Tränar i och för sig baksida lår i andra övningar, men jag tycker att den fungerade väldigt bra innan jag var skadad.

Körde även lite lätt hopp i trappen som finns där, och det funkade inte alls. Kände hur underbenet glappade rejält och landningarna var inte sköna, så det blir att vänta med hoppandet ett bra tag till.

Annars så rullar träningen på, att använda balansplattan vid hushållsarbete är helt super, diskning och tandborstning utförs än så länge på balansplattan.
Nästa steg blir kanske matlagning...

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2012-07-19 20:44:24

min hamstring är helt efterbliven! jag får också jäääääääättekramp när jag kör liggande bencurl. fast om jag fortsätter köra brukar det gå över. konstigt! och nu i sommar när jag badar och tex dyker i från en brygga får jag också kramp och det hugger till. senan de tog skulle vara återställd efter 2 år sa min ortoped. sällan, säger jag... ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela