Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

@ Hemavan

Publicerad 2012-03-15 12:47:24 i En bra dag



Sitter på balkongen med solen i ansiktet och njuter av en god kopp kaffe.
Vi var uppe vid 8, käkade frukost och sedan var vi i slalombacken just efter 9.
Det är plusgrader, molnigt med lite sol ibland, någon snöby och även lite regn. Alla väder på en och samma dag.

Jag åker slalom och det br ju faktiskt riktigt, riktigt roligt. Var ungefär 6 år sedan jag senast åkte. Knäskyddet har jag på mig och det känns stabilt och bra, en liten extra skadeförebyggande åtgärd.

Nu ska vi snart bege oss ut i backarna igen. Så smidigt när man har ski-in/ski-out läge. Åka en stund och slappa en stund!

Kommentarer

Postat av: Violet

Publicerad 2012-03-16 22:06:21

Det var inget jag behövde göra men jag kände att det ömmade vid skruven när jag jobbade med baksidan, desutom så stack skruven ut lite, så jag kunde känna den... Så jag diskuterade då det med min ortoped och sjukgymnast och bestämde mig för att ta bort den :)

Postat av: AKA

Publicerad 2012-03-17 11:01:21

Men ååååååhhh! Hemavan! Nostalgi! Dit åkte vi varje år när jag var barn o ungdom! Farfar hade stuga i Joelsjö! Och va kul att det funkar m skidåkningen! Du är grym!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela