Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Befarad korsbandsskada på Emma Berglund

Publicerad 2013-04-17 09:17:30 i Fotboll

Jag får rysningar och ont i magen när jag läser eller hör om andra människor som råkar ut för korsbandsskador.

Det är rent utsagt en riktig jävla skitskada som jag inte ens önskar min allra värsta fiende.

Håller tummarna för att det "bara" är ett ledband eller menisk, inte det där jävla korsbandet!

Bilden är lånad från google.se

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2013-05-31 22:49:03

Tjejerna som åker på dessa skador är helt enkelt för svaga, och har sedan tidig ålder inbanat felaktiga rörelsemönster. En mer professionell och forskningsbaserad fysträning är ett måste för att stoppa denna trend. Här borde alla tränare tänka till lite extra och söka kvalificerat hjälp.
Rekommenderar starkt denna bloggen för mer läsning på detta området: http://qaperformance.se./blogg/sa-forebygger-vi-korsbandsskador/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela