Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Funderar och tänker

Publicerad 2013-04-15 16:03:44 i Fotboll

Jag tror att jag ska sluta se på fotboll, iallafall när mitt lag spelar...

Det är så otroligt kul att se själva matchen men såklart vill jag ju hemskt gärna vara med nere på planen och spela.

Igår var det seriepremiär Umeå Södra FF- IFK Kalmar.
Vi (ja, jag skriver vi även fast jag inte alls spelar eller tränar med laget) spelade otroligt rolig, fartfylld och underhållande fotboll.
Vi hade otroligt stort bollinnehav, rullade runt och skapade massor med chanser.
3-0 var ställningen i halvtid och det kändes tryggt, väldigt tryggt!

Slutresultatet blev även det 3-0 då vi slog av på tempot och slutade spela i andra halvlek.

Jag har sovit lite sådär halvt oroligt i natt... Har inte riktigt förstått varför. Vaknade tröttare än tröttast och är på dåligt humör idag.
Känner inte alls för att prata med folk eller för att göra så mycket överhuvudtaget.
Låg, sparlåga, trött, matt....

Minns ju att jag blev såhär efter varenda match i fjol och året innan det också efter varenda match som jag varit och sett.
Varför blir det så här? Och varför utsätter jag mig själv för det?

Packade ner alla fotbollskläder i en sopsäck, tejpade ihop den hårt och gömde den nere i förrådet.
Vill inte se det där på ett tag så det får ligga där tills jag känner mig redo eller så pass hel att det kan vara kul att plocka fram igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela