Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Mer egentid som sambo

Publicerad 2013-04-11 13:52:16 i Vardag

Det är som konstigt det där, men nu när jag är sambo så har jag kommit fram till att jag har betydligt mer egentid än vad jag hade innan vi flyttade ihop.

Visst låter det konstigt?!
Vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men jag kan försöka.

Tidigare när jag och min underbara D bodde på varsitt håll så ville man ju alltid vara med varandra, jag ville inte lämna honom ensam hemma hos mig, han ville inte lämna mig ensam hemma hos sig.
Vi har lite olika intressen och datorer, tv-spel och gitarrspelande är inte min stora hobby och pyssel, bakning och träning är inte Ds stora hobby.

Men nu när vi båda är samlade på samma ställe så kan vi dola på med det vi själv känner för utan att ha dåligt samvete för att inte "underhålla" den andra personen.
Jag kan gå iväg på gymmet och D kan spela gitarr, vi gör båda två det vi tycker om och ändå så vet man att den andra personen inte bara är lämnad med ingenting att göra.

Det är som svårt att förklara i text men när jag skulle försöka förklara detta för D igår så förstod han på en gång vad jag menade!

Vi kom också fram till att det kanske inte är alla par som varit med varandra så himla mycket som vi varit när vi inte bott ihop.
Det har inte gått många kväller/nätter som vi inte varit med varandra eller sovit ihop. Att pussla ihop våra liv har varit svårt och det känns så otroligt underbart fantastiskt att få bo ihop med en så fin människa som jag älskar av hela mitt hjärta.

Jag tror på det här, jag tror på kärleken, jag tror på oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela