Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Åttiofemte dagen

Publicerad 2010-12-27 15:45:35 i Före operationen

Hej hopp!
Inte blev det något gym för mig idag efter jobbet. Jag hade med mig väskan och hade packat klart nästan allt igår kväll. Det var bara skorna och handduken  som fattades, självklart så glömde jag ju skorna och jag ville ju helst inte cykla barfota eller i mina klumpiga vinterskor. Så det kanske blir en lite promenad här hemma eftersom att minnet svek.

Jag vet inte vad jag ska tänka eller hur jag ska göra...
Jag måste bestämma mig om jobbet nu, om jag ska ta det eller om jag ska ta semester...
Men jag har ju inte fått veta operationsdatum och det är ju utifrån det som jag måste ta ställning.

Jag ringde iallafall till Folksam för att höra hur det egentligen går till med alla deras rutter och ringa hit och ringa dit. Så nu har jag nog fått klartecken men oj vad omständigt allting verkar vara, både för Norrlandskliniken och för Folksam.

Norrlandskliniken skickar en förfrågan till Folksam för att höra om de är villiga att betala min nästa undersökning/behandling och sen går ärendet tillbaka till Norrlandskliniken för att de ska boka in en tid åt mig. Jag tror att jag har förstått allting rätt, men vilka dumma frågor jag måste ställt till den stackars kvinnan i andra sidan telefonen.

Så nu hoppas jag att allting går fort så att jag kan få min operationstid! Och främst så att jag kan veta vad jag ska göra med jobbet....

KRAM på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela