Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Livrädd...

Publicerad 2010-12-07 15:59:55 i Knäskadan

I Söndags efter att jag kommit hem från Östersund så spelade Spölands damer träningsmatch mot Mariehem i Futsal som jag passade på att kolla lite på.

Jag stod uppe på läktaren och kände rädsla och oro varje gång det blev en närkamp. Det kändes som att spelet var så tufft att vem som helst skulle kunna bli skadad och det vill jag absolut inte att någon ska bli eftersom att jag vet hur förbannat jävla ont det gör och hur lång rehabiliteringen är. Spelet var såklart inte tuffare och hårdare än vanligt, men i varje vändning och närkamp så trodde jag att någons knä skulle flyga, jag ville inte att de skulle gå in i en närkamp för att risken fanns att de skulle skada sig. Det gjorde ont i hjärtat på mig!

Har även sett små delar av fotbollsmatcher på tv och även då är jag livrädd över att någon ska skada sig. Undrar bara hur det kommer att kännas att se på när "mina" tjejer spelar fotboll... Det kommer säkert att vara jättejobbigt!
Jag förstår egentligen inte varför jag känner såhär, men det är obehagligt att se på fotboll..

Jag hoppas verkligen att jag kommer över denna rädsla snart, för ska det fortsätta såhär så vet jag inte vad jag gör. Fotboll är och har alltid varit mitt stora intresse och nu är jag mest bara rädd...

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela