Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Sextionde dagen

Publicerad 2010-12-02 22:24:40 i Knäskadan

Imorgon är det 2 månader sedan jag skadade mig och det har hänt otroligt mycket på de månaderna, det har gått framåt men samtidigt kommit små bakslag. Jag har fått mer muskler, men inte hjälper det mig iallafall med stabiliteten. Det har blivit många timmar på gymmet, jag känner mig starkare men samtidigt lika skör som innan. Jag vill och kan göra saker, men ändå inte allt som jag vill göra. Jag har kommit långt i min rehab men snart är det att börja om från 0 igen. Bara det går att fixa till mitt knä så det blir bra igen och så att jag kan spela fotboll!

Ikväll skulle jag gå ut en sväng för att sätta i motorvärmaren i bilen och göra klart för imorgon bitti. Hoppade i ett par lite för stora skor och gick ut. Trampade lite snett på tröskeln så att det smärtade i hela knäet, men det "hoppade" tack o lov inte till.. Då hade det säkert gjort ännu ondare. Detta var första gången som jag kände hur instabilt och skört mitt knä är sen jag gjorde illa mig och sen flygresan hem från skadematchen. Undrar hur många gånger till det kommer att hända innan operationen... Vill helst inte alls att det ska hända, men jag kan ju inte gå runt och tänka mig för hela tiden. Men det sitter i huvudet och omedvetet så tittar jag hela tiden vart jag sätter fötterna så att jag inte ska trampa snett..

På söndag lutar det åt att jag och Sara åker till Östersund för att titta på världscupen i skidskytte, har varit och sett världscupen i längdskidor i Umeå för många år sedan och det var en upplevelse så nu passar vi kanske på att se nya världsstjärnor när de ändå tävlar relativt nära Umeå (35mil)! Hoppas att det inte blir så jäkla kallt, då vet jag inte hur vi gör..

KRAM och godnatt på er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela