Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Sextionionde dagen

Publicerad 2010-12-11 23:48:13 i Knäskadan

Nu uppdateras det här alldeles för sällan men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om.. det händer väl egentligen inte så mycket just nu mer än jobb och träning.

Dagen har spenderats på stan bland alla andra shoppingsugna och det blev en ny tröja åt mig själv. Är som redan klar med julklappar åt alla men vill ändå gå runt och spana. Kanske att man stöter på någon som man inte träffat på väldigt länge. Det blev några timmar på stan innan mitt knä sa ifrån. Det gjorde ont, ondare än på länge, och det hjälpte inte att sitta ner, böja eller räta ut det. Så jag tog bilen och åkte hem istället.

Hann bara hem innan jag och mamma drog vidare. I Vännfors har barnen varje år ett julspel och ett luciatåg som jag bara måste gå och se. De är ju så duktiga och det ger den rätta julstämningen. Sånger varvades med luciatåg och tillsist godisutdelning. Åh vad mysigt det var!

Kom hem igen och slängde mig på soffan, kände att jag behövde vila lite. Så med benet i högläge för att försöka dämpa smärtan så låg jag där framför tvn och halvsov. Skönt! Har fortfarande ont, men vi får hoppas att jag får några timmars sömn, för det kan jag behöva!

Imorgon är en ny fullspäckad dag. Då blir det först julpyssel på dagen och sen fotbollsträning som jag självklart inte kan missa. Ska ta med mig fotbollsskorna för att känna hur det känns att sparka en boll och sen kan jag passa på att göra mina övningar.

KRAM och godnatt

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2010-12-12 20:54:13

sv: tack! nu gäller det bara att visa alla att man är tillbaka på allvar! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela