Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Femtioförsta dagen

Publicerad 2010-11-23 22:20:17 i Knäskadan

det går tungt med ny bil, var och tittade på en idag men det kändes inte som att det var rätt bil.

Så vi letar vidare ihopp om att det ska finnas en bil för mig som inte är alltför dyr!

Nu har jag kommit igång med morgonträning eftersom mitt "nygamla" jobb är mellan 7.15-8.00 och mitt andra jobb är mellan 9-14 så har jag ju 1 timme där jag kan fördriva tiden som jag vill. Så nu är jag påklädd på morgonen för att ta mig till gymmet i vännäs som finns för de som är kommunanställda och köra ett pass. Det har blivit löpning i ganska bra tempo för att få igång konditionen och sen har jag kört mina knäövningar och lite andra benövningar för att vara så tränad och förberedd inför operationen. Det är riktigt skönt att kunna göra bort ett pass på morgonen så har man hela kvällen över till annat.

Nu blir det sängen för en tidig morgon igen... 06.15 står klockan på och jag vill egentligen inte gå upp så tidigt, men morgonstund har guld i mun.

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela