Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Femtionde dagen

Publicerad 2010-11-22 19:58:48 i Knäskadan

... och det tredje besöket hos mr sjukgymnast. Som vanligt så tar alla dessa besök väldigt kort tid och det är ju då skönt. Han tyckte åter igen att det går fort framåt för mig att bygga muskler och var väldigt imponerad över storleken på mina muskler, och det är ju bra att det finns en hel del och ta av, för efter operationen lär jag tappa ännu mer än vad jag gjorde i samband med skadan.

Tog tag nere vid ankeln igår och jobbade med böjningen i knäleden och fick tillslut full böjning på det så att hälen tog i rumpan, det gjorde ont men jag var tvungen att härda ut för att se om det var någonting som låg ikläm och sabbade rörligheten eller om det var så att alla senor har blivit korta och stela för att jag inte kunnat böja helt. Men som sagt så är det full rörlighet i mitt knä nu vilket känns jätteskönt! :)

Så den nya övningen för dagen och framöver är djupa benböj, vääldigt djupa benböj eftersom att rörligheten är såpass bra som den är! Så nu blir det lite jobbigare för benen och rumpan. Ska faktiskt inte träffa mr SG förrän efter operationen då han inte tyckte att det inte var lönt att börja med någon hoppträning i dagsläget eftersom att det skulle bli op. Så nu ska jag köra på med mina övningar stenhårt så att rehabiliteringen blir så kort som möjligt!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela