Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fyrtiofemte dagen

Publicerad 2010-11-17 19:09:35 i Knäskadan

Att det kändes i kroppen att det blev ett tufft pass igår, men ack så skönt det var! Lite stel och lite träningsvärk men det är det ju såklart värt! Värre är det nästan med knäet, det ömmar på insidan (där har jag inte haft ont på jättelänge) men förhoppningsvis är det också bara tillfälligt. Jag känner att knäet har blivit mycket mer stabilt och nu känns det inte alls lika obehagligt att gå nedför trappor som det gjort tidigare! Skönt att någonting går framåt.

Har fått ont i halsen idag och det blir sämre och sämre ju längre dagen lider, jag vill ju absolut inte bli sjuk nu när jag kan börja köra kondition igen! Nu vill jag ju bara träna och träna lite mer. Det kommer iallafall att bli en träningsfri kväll förutom mina småövningar som jag ska köra. Jag som hade tänkt mig ut på en promenad-/joggingtur men det får vänta till imorgon om jag känner mig friskare då!
Har idag fått veta att det kommer att bli mer jobb för mig och det är jag jätteglad över eftersom att jag just nu "bara" jobbar 50%, så på måndag börjar det nya med 10 timmar mer i veckan så då har jag ju 75% jobb. Kommer att börja kl07.00 på morgonen och slutar just innan 09.00 då jag far iväg och jobbar som pers.ass. jag väljer hellre att kliva upp tidigt och jobba 2 timmar extra på morgonen istället för att sluta kl16 på dagarma. Så from måndag jobbar jag 07-14 :) Känns bra med lite mera pengar på kontot!

Ikväll kommer det inte att bli många knop, kanske mellan soffan och köket! Haha!

KRAM :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela