Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fyrtiofjärde dagen

Publicerad 2010-11-16 19:13:03 i Knäskadan

What a day!

Åh vad underbart trött och seg jag är efter tisdagsdejt på badhuset med Anna Forss. Hon kör också rehab efter ett brott i foten så nu kan vi sporra varandra, vilket verkligen behövdes på dagens vattenträning. Forssa hade fått ett program som vi körde enligt och totalt blev det ca 50 tuffa minuter i bassängen vilket känns nu såhär efter middagen.

Att det kan vara så jäkla jobbigt att trampa vatten trodde jag inte, eller jag visste att det skulle vara jobbigt, men inte alls så där.. Så nu kör vi tisdagsdejt på badhuset och alla som vill får väldigt gärna komma och vara med för det passar även de som inte kör rehab! Men bered er på ett sjukt jobbigt pass iallafall!

Det var längesedan jag var så andfådd, varm och hade mjölksyra efter ett träningspass. Efter några intervaller så skrek benen och armarna men det var ju bara att fortsätta, inte kunde jag ge upp nu, inte med super Forssa vid min sida. Oj så mycket lättare det är att träna om man har någon med sig, en som pushar och peppar. Och vad mycket enklare det är att ta sig iväg och träna, har jag ingenting planerat så kan jag lika gärna skjuta på det och sen är klockan alldeles för mycket, jag är för mycket lagspelare!

Jag tror att jag ska till Vindeln och simma lite på torsdag också eftersom att det passar väldigt bra för mig och mitt knä!

Faktiskt så går det ganska bra nu att göra det som jag vill, jag tänker inte alls så mycket på mitt knä och det är ruggigt skönt! Visst känner jag av det ganska mycket nu efter bassängträningen, men det ska kännas att man gjort någonting också! :)

Ikväll blir det ingenting mera förutom att slappa i soffan med min kompis tvn! :)

KRAM
och visst syns vi nästa tisdag?!

Kommentarer

Postat av: Zandra

Publicerad 2010-11-16 19:21:00

men oj. vem hittade jag här? lillasyster J :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela