Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fyrtionionde dagen

Publicerad 2010-11-21 11:29:00 i Knäskadan

7 veckor...

Imorgon ska jag träffa sjukgymnasten för att se hur det går med mina muskler runt knäet och förhoppningsvis får jag lite nya och jobbigare övningar som jag ska köra. Jag känner mig redo iallafall och har testat lite benböj och balansplatta och det känns riktigt bra, får se vad han säger!

Är fortfarande lite förkyld med nu är det mest bara snuva, hosta och nysningar som jag dras med, men det går åt rätt håll. Jag måste ju vara frisk på tisdag så att vi kan köra våran bassängträning, annars så får det väl bli en annan dag!

Det ser ut att vara fint väder ute så vi får väl se vad jag ska hitta på idag, en promenad blir det med all sannolikhet och sen kanske lite julpyssling. Har en hel del kort kvar att göra.... får bara hoppas att inspirationen finns där! Annars så har jag börjat sticka på en mössa som jag kan göra klart, har inte så mycket kvar!
Knäet känns bara bra idag, det var faktiskt längesedan jag hade ont utan att jag hade gjort någonting, men nu känns det bara om jag vrider eller gör någon ovanlig rörelse så det är ju skönt att jag inte behöver gå runt och tänka på det hela tiden. Jobbar också med att försöka böja ihop benet maximalt så att det tar i rumpan, men det går sådär. Kommer ganska långt men sen så tar det verkligen stopp och gör riktigt ont, det känns nästan som att någonting ligger i kläm och därför får jag inte ihop det mer. Får väl jobba vidare och hoppas att det blir bättre snart!

KRAMAR :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela