Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Trettionionde dagen

Publicerad 2010-11-11 21:19:08 i Knäskadan

Idag har jag nog utmanat ödet och mitt knä lite grann.

Efter all den snö som föll igår så var det en hel del att skotta hos hon som jag jobbar hos. Inte nog med att det "bara" var gården så hade ju såklart plogbilen gjort värsta blöta snövallen för hennes infart som jag också skulle vara tvungen att skotta bort. Jag gillar att skotta snö i vanliga fall, men nu så kände jag mig lite osäker på hur det skulle fungera med knäet och om jag skulle orka rent fysiskt, men allting gick bra även om jag kände av det efteråt med lite mer smärta än vanligt!

Efter jobbet så hann jag bara hem för att laga middag innan jag skulle skjutsa lillasyster till Vindeln och hennes hockeyträning. Jag hade kollat upp att simhallen var öppen så jag plockade med mig min bikini och förhoppningsvis så kunde jag simma lite grann, har ju inte testat det sen jag skadade mig och var såklart väldigt skeptiskt till att det skulle hålla eftersom att det är så instabilt. Men, det gick ganska bra iallafall, jag simmade 100 meter och stannade sen för att vila lite, gjorde lite övningar i vattnet för att utnyttja det motstånd som finns där, simmade lite till, stannade och gjorde övningar. Helt plötsligt så hade jag fått ihop 1000meter. Det var riktigt skönt att det funkade men självklart så känns det att jag belastat och gjort övningar/rörelser som jag inte är van vid.

Men jag är stolt över mig själv och detta var absolut inte sista gången som ni kommer att se mig plaska runt i vattnet!

Nu händer det inte mycket mer ikväll för jag är sådär skönt seg och mosig efter simturen och en sväng i bastun. Åh vad underbart det är att leva!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela