Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Elfte dagen

Publicerad 2010-10-14 14:11:39 i Just nu

Igår blev det visst inget inlägg kommer jag på nu!

Det var en fullspäckad dag och jag känner att jag klarar av mer och mer för var dag som går!

Jag hjälpte mamma att putsa fönstren igår och idag snöar det, det var ju dålig tajming... Men jag älskar ju vintern och snön så jag klagar då inte! Har redan hunnit vara ute med lillasyster en sväng och vi gjorde en snögubbe som nu står på bron, frågan är om den välkomnar eller skrämmer bort folk?! Vi ser väl när dagen är slut.

Igår var jag inte hemma speciellt många timmar utan jag var en sk gårdasop.. en sån som bara åker runt till folk och hälsar på. Först var jag på min arbetsplats och hälsade på, tänkte att det bara skulle bli en snabbis men då blev jag bjuden på middag och sen så satt vi bara och pratade massor! Körde bil själv gjorde jag också så nu kan jag ju ta mig lite som jag vill!

Sen hann jag bara hem och vända för då skulle vi till min morbror som fyllde år, väl där blev det kortspel och tårta!

Idag blev det det omtalade baket som jag haft i planerna så många dagar nu, hittade ett recept på chokladmuffins som jag gjorde i de mönstrade muffinsformarna som jag inhandlat tidigare. De blev väldig goda och snygga!

Ikväll ska jag nog svänga förbi på träningen och prata lite med brudarna och på söndag blir det bussresa till Östersund eftersom det är säsongens sista match! Självklart så ska jag heja och hoppas såklart på att vi avslutar med vinst!

Nu har jag inte skrivit om mitt knä på många dagar och det är väl för att det känns ganska så bra, nu rör jag mig som jag vill fast det gäller att tänka efter så man inte gör någon konstig rörelse. Har varit ute på lite promenader men nu har jag fått kramp i vaden, vet inte om det är blödningen som flyttat på sig eller om jag felbelastar lite grann.

Men på tisdag räknar jag med att vara tillbaka på jobbet så det blir trevligt.

KRAM i snöstormen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela