Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fjortonde dagen

Publicerad 2010-10-18 00:13:23 i Knäskadan

Vet att det är inne på den femtonde dagen men det inlägget kommer någongång i eftermiddag då jag sovit och vaknat igen!

Är äntligen hemma efter bussmatch mot Östersund och tyvärr så förlorade vi 2010 års sista match med 2-0, det var ingen höjdarmatch från vår sida men jag är ändå så glad att vi håller oss kvar i div1 och ännu gladare att få vara en del av detta underbara lag.
Jag skriver ofta om att dessa brudar är bäst och det är de!

På vägen dit flög 2 fåglar in i rutan på bussen och överlevde inte och på hemvägen så körde vi på en räv, det var ingen vacker syn!

Imorse låste sig knäet lite grann men det var inte mer än att jag kunde böja till det så att det kändes ganska bra igen. Stod och gjorde iordning lite mackor för att ha med på bussresan då jag skulle flytta osten som låg en bit bort på diskbänken så jag tänkte mig inte för utan vred bara kroppen och vips så låste sig knäet, men nu är det bra så det gillar jag! Bussresan har gått ganska bra, lite stelt och ömt ibland men det är bara att bita ihop.

Imorgon blir det Norrlandskliniken igen för att höra vad de säger och för att förhoppningsvis få ett litet träningsprogram som jag kan börja köra lite lätt. Sen blir det en sväng på stan för att kolla lite och kanske shoppa lite höst/vinterkläder, vi ser väl vad jag orkar med!

Nu väntar verkligen sängen på mig och jag känner hur skönt det ska bli att sova några timmar :)

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela