Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fotbollssug!

Publicerad 2010-10-09 15:40:06 i Knäskadan

Ligger och tittar på Sunnanå -Kif Örebro och känner redan nu, efter knappt 1 vecka, hur suget efter fotbollen finns där. Så jag hoppas verkligen att jag kommer tillbaka på planen igen! Men är det så att det inte blir någon comeback så kommer jag ändå att finnas med i fotbollssvängarna på något sätt! :)

Idag är en inte alls lika bra dag med knäet, det ilade till flera gånger tidigare idag och det var inte alls skönt, men nu har det lugnat ner sig igen efter lite värktabletter.

Det är flera tjejer i mitt lag som är långtidsskadade och frågan är ju varför det är så. Är det bara otur? Dåligt träningsupplägg? Dåliga planer? Slitna kroppar? Fel sorts träning?

Det skulle vara intressant om man visste vad det berodde på, men i mitt fall så tror jag att det är planen som orsakade skadan i samband med en närkamp.

Korsband + tjejer = alldeles för vanligt

Någon forskning borde ju komma om varför det är så eftersom att det är så pass många som gör illa sig och kanske aldrig kommer tillbaka på planen.

Väntar på mamma och pappa som ska plocka upp mig så ska vi fara och handla lite!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela