Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Då börjar jag om igen!

Publicerad 2011-04-05 19:28:23 i Efter operationen

Har nu varit sjukskriven i 7 veckor och det återstår fortfarande 2 veckor innan min sjukskrivning tar slut.
De första veckorna så var jag sjukt rastlös och visste inte hur jag skulle fördriva dagarna, men nu... jag vet inte riktigt vad jag gör men ändå så flyger dagarna iväg iallafall!

Jag har iallafall börjat lite tidigare på ett av mina fyra jobb och det känns underbart att börja om igen och att få göra lite nytta!
Det är bara 6 timmar/vecka så det är bra med en mjukstart tror jag! Jag jobbar som ledsagare åt världens mysigaste kvinna som behöver hjälp i vardagen med handling och andra ärenden. Så idag har vi tillbringat alla timmar i Umeå på affärer. Det var riktigt trevligt och dagen gick så snabbt. 
Eftersom att hon åker i rullstol längre sträckor och inne i affärer så har det blivit många lyft av rullstolen, i och ut ur bilen (lite extra träning) och mitt knä har inte reagerat det minsta på de ansträngningarna! :)

Jag tror att jag ska försöka få tag på en annan chef så att jag nästa vecka kan börja med ett till jobb som är på 5 timmar/veckan. Jag trappar upp sakta men säkert! På det jobbet så är jag kontaktperson och hjälper en tjej i skolåldern så att hon tar sig upp på morgonen och iväg till skolan. Trivs underbart bra där också! :) Så då blir det tidiga morgnar för mig eftersom att jag börjar 7.15-8.15. Men sen ska jag passa på att göra ett gympass innan jag åker hem eller vidare på nästa jobb. Jag är anställd åt Vännäs Kommun och där har man tillgång till ett gym. Det är väl inte världens fräschaste och det finns inte så mycket maskiner, men man klarar sig iallafall!

Den 18 april går sjukskrivningen ut så då börjar allting som vanligt igen!

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela