Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Kvällens träning

Publicerad 2011-04-27 20:04:02 i Efter operationen

Jag testade de alla nya övningarna på kvällens fotbollsträning och det kändes riktigt bra! Hoppen i trappan körde jag 3x10 och benböjen 2x10. Sprang även Arsenallöpningen och shit vad jobbigt det var! Tycker ändå att jag jobbat upp flåset ganska bra i och med att jag cyklar/promenerar/springer flera gånger om dagen. Men jag hade ändå 186 i maxpuls fast jag bara skulle ligga på 80% fart... inte bra det där inte!
Gjorde draken med en medicinboll på 3kg och balansplatta. Det är så mycket roligare att träna på fotbollsplanen bland alla andra. Visst, jag vill så mycket hellre vara med och sparka boll, men att bara kunna prata med någon före/efter träningen och mellan övningarna!

Sen är ju laget så UNDEBART att det inte går att beskriva!!! Jag skulle aldrig orka detta utan tjejernas/ledarnas uppmuntrande och peppande ord! Tack för att ni finns :)

Annars så hinner jag inte speciellt mycket om dagarna, jobbar hela dagarna och försöker att träna så ofta som jag kan. Cyklade till jobbet igår eftermiddag (ca 9km på 22min) och jag tycker att det är super att det går att träna samtidigt som man ska någonstans! Att förena nytta med nöje!

KRAM på er, nu ska jag hoppa in i duschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela