Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Träning!

Publicerad 2011-04-09 10:41:54 i Efter operationen

Har precis varit ute på en löprunda!

Detta var första gången efter operationen som jag sprang en hel sträcka utan att gå någonting emellan! Det kändes riktigt bra att springa men det var en liten skum känsla när jag skulle springa nerför en ganska brant backe. Stötarna blev mer påtagliga och det kändes lite grann på insidan av knäet just ovanför det stora ärret. Jag tog det lugnt och försiktig så det blir spännande att se hur knäet reagerade på en längre löpsträcka, just nu har det då inte svällt.
Totalt 18 min löpning var mycket lagomt!

Det enda som jag saknar är min kondition, jag har tappat den helt och hållet och jobbar på att hitta igen den någonstans! Men framförallt så koncentrerar jag mig just nu på att bygga upp musklerna igen, konditionen brukar ändå vara ganska lättränad.

Nu har jag hittat igen en annan bra träningslåt också!
Lulu And The Luvvers – Shout
Ni känner säkert igen den från tv där den varit med i en reklamfilm. Men den är super att springa till :)
Mina träningslåtar ska gärna vara så att det finns ett tempo som man kan springa/cykla till, det känns som att det går mycket lättare om man har ett tempo att följa efter!

Snart ska jag göra mig iordning för att följa med laget till Robertsfors där vi ska träningsmatcha mot Åkullsjön, jag hoppas och tror att det blir vinst! :)

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela