Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Åter hemma igen!

Publicerad 2011-08-11 21:51:05 i Efter operationen

Nu är jag hemma och kommer väl inte att åka iväg på ett bra tag!

Dagarna har varit fantastiska, mycket och god mat, vackert väder, mycket att se och härligt umgänge.

Vi har vandrat runt på gamla stan, sett slottet, varit på allsång på skansen (satt ungefär där Peter Settman satt i den tv-sända allsången), varit på adidasoutlet, shoppat, promenerat, käkat frukostbuffé, sovit i sköna hotellsängar, promenerat, ätit gott svenskt sommarbord på Sollidens restaurang mm mm.

Vi har ätit mycket, det har varit frukost, fika, lunch, fika, middag och fika.... I vanliga fall så brukar väl jag äta frukost, lunch, middag och ev kvällsfika. Sen så har vi väl inte ätit det nyttigaste fikat, bullar och kakor. Vilket resulterade i att jag under 3 dagar (!) gått upp 2 kilo.... Ajajaj.. Bara att hoppa upp på cykeln och försöka att förbränna lite kilon och kalorier.

Man tycker ju att jag inte borde ha gått upp så mycket med tanke på att vi promenerat långt och länge många dagar. Men nej nej. Mitt knä protesterade vilt första kvällen, efter en flygresa och tripp på gamla stan bland kullersten. Svullet, vätskefyllt och ont ont ont. Kunde knappt somna och sov så dåligt under den natten..
Andra dagen gick det lite bättre, men ändå så svällde det och gjorde ont, dock inte lika ont som första dagen.. men ändå! Sista dagen gick helt okej! Men det svällde ändå och gjorde ont.

Idag har jag varit på Nolia hela dagen och styrt runt en ganska kraftig kvinna i rullstol... Tungt! Ont i knäet och svullet, nu börjar jag vara less på att det protesterar.... och måste väl ringa imorgon och se om jag får tag på någon tid! En trip på gymmet imorgon med Lisa från laget för att köra lite extra styrka kan ju inte bli helt fel!

Nä, godnatt på er! Upp tidigt imorgon (05.40) och skjutsa min lillasyster med pojkvän till flyget. Nu är det deras tur att hälsa på storasyster i Sthlm!

KRAM

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-08-12 09:20:25

Men gumman va trist med svullnad och smärta. Du är så tapper och gör det så bra. Håll i håll ut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela