Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Jag ska inte ropa hej ännu, men ett leende kan jag bjuda på!

Publicerad 2011-12-15 15:40:05 i Efter operationen

Efter ytterligare många månaders rehab och fotbollsfrånvaro så var åter fotbollskorna packade!

Jag hade mina gamla skor eftersom att det nya ska kastas efter alltför mycket skador i de!
Tänker inte riskera fler skador, även fast jag innerst inne vet att allt inte beror på skorna.

Jag drev med bollen, körde passningar och mottagningar mot en vägg, hjälpte vår målvakt med lätt uppvärmning och bollade lite.
Det är egentligen helt fantastiskt hur mycket boll man har i sig. Passningarna gick för det mesta på rätt ställe, bollen var nästan klistrad vid mina fötter och känslan fanns ändå kvar! 
På drygt 14 månader har jag sparkat boll 7 gånger, tragiskt men sant...

Nu är jag på gång igen!!!!!
Det ska sparkas och sparkas och sparkas mycket på egen hand innan jag blandar mig med de andra.
Men någongång efter jul kanske jag kan vara med lite smått på enkla passnings- och avslutsövningar.

Det gick bara bra och jag kände inte av mitt knä speciellt mycket, ibland knäckte det till lite, men inte på ett smärtsamt sätt.
Jag kände på kvällen att jag gjort någonting ovanligt, knäet svällde och jag fick en molande värk. Men det kan också vara sviter från löpning + excentrisk styrka som jag körde på gymmet lite senare samma kväll...



Snart är jag uppe i de där nickduellerna igen!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-12-17 18:03:07

ÅÅååh va kul att du fått bolla igen! :D

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-12-18 15:33:08

Det blir så psykiskt att skadorna sitter i skorna.

Vad du kämpar med rehaben. Hoppas ditt knä håller för träning och match under nästa år!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela