Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tränar för fullt!

Publicerad 2011-12-27 22:01:22 i Efter operationen

I förrgår körde jag ett löppass plus lite styrka, igår lekte vi i gympasalen med lite blandat och idag körde jag ett underbart bra pass på gymmet!

Tog en rask promenad till Tenton City från Haga och det tog ca 20minuter.
Löpte 10 min på 10km/h som uppvärmning och sen började intervallerna..
4 min löpning på 12,5km/h, promenadvila 2 min 6km/h
2 min löpning på 13,5km/h, promenadvila 1 min 6km/h
1 min löpning på 14,5km/h, promenadvila 30sek 6km/h
30 sek löpning på 15,5km/h, promenadvila 1 min 6km/h
och sen upprepade jag denna serie en gång till.
10min nerjogg på 10km/h och slutligen 6 min promenad.

Totalt tog alltihopa 50min,
jag hann 8,5km,
maxpuls på 193hr och
679 brända kalorier.

Löpningarna gick lättare än förväntat, kanske berodde det på ny musik i lurarna eller att ice age visades på tvn!

Sen blev det en rejäl genomkörare av hela kroppen, så jag väntar på att träningsvärken ska dyka upp imorgon!

Det känns så skönt att allting flyter på nu för mig och träningen, knäet känns utomordentligt bra, knäppningarna är så gott som borta, stabilt och stark, det är bara svullnaden som återkommer efter varje träningspass som påminner mig om skadorna och operationerna!

Imorgon blir det återigen ett besök på gymmet, siktar på långdistans, antingen på cykel eller löpband, får se hur kroppen känns imorgon!

Puss o Kram hela dan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela