Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 12

Publicerad 2011-02-28 15:07:07 i Efter operationen

Grattis på 18-årsdagen älskade lillasyster!



Igår var det kalas hela dagen och det märktes senare på kvällen att det hade varit mer fart än tidigare! Jag hade på mig ett par jeansleggings och kände hur de blev tajtare och tajtare runt knäet ju längre dagen och kvällen gick. När jag gick och la mig så tog jag fram kylbandaget och hade knäet i högläge, men det är nästan lika svullet fortfarande. Och när mitt knä sväller så blir det mycket svårare att gå, så idag haltar jag mer än tidigare dagar.

Det kommer väl att svänga upp och ner med svullnaden ett bra tag, men det är en ganska bra indikation på hur mycket knäet klarar och om man kanske gjort lite mer än vad man borde.

Jobbar med rörligheten, men det går trögt just nu pga svullnaden... Har väl inte gjort så stora framsteg de senaste dagarna, men det kommer!

Imorgon blir det att träffa ortopeden och höra vad han säger om mitt knä. Får väl även ta bort plåstren och se hur blått/grönt/gult/lila mitt knä är. Nu börjar blödningen röra sig neråt mot foten och efter vaden är jag gul och lite lila. Skönt att det börjar försvinna iallafall!

Ska fara på träningen ikväll och träffa lite tjejer samt planera lite inför en kommande lagfest. Det är säsongens första träning utomhus så jag får hoppas att det fina vädret håller i sig till ikväll. Ska leta fram varma kläder så att jag klarar mig!

Ett mycket svamligt inlägg om allt och ingenting, men det bjuder jag på idag!


KRAM och må så gott i solen :)


Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-03-01 13:16:35

Ah skönt att jag inte är ensam om det då! Trodde nästan att de gjort nått fel när de opererat mig, men om du också har det, så borde det ju vara en normal sak:)



Som du säger så beror det säkert på att man inte kan använda de musklerna som styr foten som vanligt(a)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela