Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 123

Publicerad 2011-02-04 23:11:45 i Före operationen

Bara 12 dagar kvar!

Nu försöker jag att köra min rehab för fullt och flera gånger om dagen om det är så att jag har möjlighet. För nu ska jag vara fit for fight inför operationen så att vägen tillbaka förhoppningsvis går ganska snabbt.

Allting känns bra men knäet och jag känner inte av det speciellt mycket om dagarna. Instabilt är det, men det har jag nästan lärt mig att leva med. Kanske gör det lite ont och känns mer än vanligt när jag ansträngt det lite väl mycket eller om jag gör en rörelse som jag inte tänker på att jag gör. Men, jag märkte idag att jag nästan kan sitta som en skräddare, jag har försökt flera gånger och stretchat tidigare och nu verkar det ge resultat. Det känns bra att jag fortfarande gör framsteg. Nu ska jag bara se till att ha lår som Anja Pärson innan operationen.

Det är en till tjej i mitt lag som också skadat korsbandet, men de är lite osäker på om det är av eller vad det är för fel på hennes. Så hon ska också genomgå en operation för att se vad som är fel. Helt bra är det då inte då hon också får ont om hon överanstränger knäet och det är instabilt. Hon har också blivit lovad operationstid och det roliga är att vi ska operera oss samma dag, på samma ställe och av samma läkare!

Det känns riktigt bra att vi är 2 som går igenom samma sak, en korsbandsoperation, rehabiliteringen och vägen tillbaka mot fotbollsplanen. Inte för att jag någonsin vill att en till person ska slita av korsbandet, men nu när hon gjort det så kan vi dela frågor, funderingar, erfarenheter, övningar och tips till varandra. Vi ska stötta och pusha varandra tillbaka, för vi Ska spela fotboll igen, det är ett som är säkert!

Kramar på er!

Kommentarer

Postat av: elle

Publicerad 2011-02-10 22:07:30

I'm with u Jempa! Bara att bita i och köra järnet tillsammans efter operationen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela