Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 129

Publicerad 2011-02-10 12:51:51 i Före operationen

Varför ska vädret svänga så himla mycket... nyss var det plusgrader ute och nu helt plötsligt är det -25 grader..

Jag hade väldigt ont i knäet igår kväll när jag skulle sova och det tog några timmar innan jag tillslut somnade. När jag klev upp imorse så förstod jag varför jag hade så ont.. Det var ju skitkallt ute och nu förstår jag alla äldre som får så ont i lederna när det är kallt... Usch och fy!! Hoppas att smärtan försvinner efter operationen, för inte är väl jag någon gammal tant ännu?!

Var ute på en lite promenad, men det blev kortare än vad jag tänkt för att mitt knä inte ville vara med... Blir lite less eftersom att jag tänkt köra på järnet nu inför operationen och göra så mycket som möjligt av det jag kan göra. Sen kan jag inte gå efter skoterspåret, sparka, åka skidor, cykla, simma, hoppa osv på ett bra tag. Så nu njuter jag varje gång jag gör någonting och tänker att jag ska komma ihåg hur det kändes att vara ute när jag är opererad och ligger inne!

Simning står på schemat ikväll och förra gången blev det 1,5km så det kanske blir lika långt eller tillochmed lite längre idag :) Den som lever får se!

Nu ska jag baka lite matbröd av en yoghurt som finns kvar i kylen, hoppas att det smakar!

KRAMAR :D

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-02-10 14:41:57

mitt knä gillar verkligen inte kyla numera... INTE skönt att träna ute när det är minusgrader. blir väldigt stelt...

Postat av: emelie

Publicerad 2011-02-10 16:07:48

nee, man kan helt klart leva med det! men det är en sån sak som ALLA korsbandsoperarade jag har pratat med säger. det blir stelt och obekvämt när det är kallt ute.



fast så farligt är det väl egentligen inte. jag kan ju fortfarande träna! lider man mycket av det är det väl bara att dra på ett vulkanskydd eller nåt så är det nog inga problem. ;)

Postat av: Violet

Publicerad 2011-02-10 18:48:42

Haha coolt ju... Men hon ska väl inte fixa korsbandet då eftersom de inte ens vet om det är helt av.



Okej, det var ju tur att de kollade upp det med dig.



Okej, jag var på informationsmötet idag, de pratade om operationen osv. Har skrivit lite mer exakt i bloggen :) Nu är det bara 6 dagar kvar du... Mindre än en vecka!!!

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-10 23:13:09

Ah får hoppas att den här tiden för med sig någonting positivt också. För det är ju så man brukar säga, att allt negativt för med sig någonting positivt.



Ja, jag är också förvånad över att det är så vanligt med korsbandsskador. Skriver just nu ett projektarbete om det i skolan, och får lära mig massa intressanta saker. Men får också läsa mindre trevliga saker, som saker som kan bli i framtiden osv...Men sånt ska vi inte tänka på nu. För allt ska bli bra, och vi ska lira våra sporter igen och bli bäst!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela