Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 132

Publicerad 2011-02-13 12:14:56 i Före operationen

Det var en riktigt trevlig kväll igår, som vanligt vill säga när det är laget man umgås med. Jag tror att jag gjorde rätt som inte gick ut igår, det känns bra att inte riskera någonting i onödan inför operationen.

Idag igen ska jag på fotbollscupen och kolla, tycker ju att det är så roligt att se fotboll och speciellt om det är spelare som man känner igen och som man mött förut. Hinner tyvärr inte se finalen för då börjar våran träning och jag tänkte köra ett distanspass på cykel för att lätta lite på träningen och inte vara alltför sliten inför operationen. Ska cykla långt och lugnt och sen köra mina benövningar som avslutning. Sen brukar det ju också bli gemensam bålstabilitet som jag såklart hänger med på.

Har fortfarande lite ont i mitt knä sen alla kalla dagar.. eller om jag har ansträngt det lite för mycket. Vilken tur att jag snart ska bli ihoplappad så att jag kanske får slippa den dagliga smärtan. 

Nej.. ha en bra dag på er så ska jag åka vidare och se mera fotboll!

KRAMAR

3dagar kvar!!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-13 12:56:11

Ja någonting borde man lära sig. I alla fall att uppskatta saker mer, för vi har ju vekligen märkt hur snabbt det kan ta slut, och hur oförberedd man är på att någonting som hände under en sekund ska kunna göra ett så stort avbrott i sin karriär.



Ah, jag ska också försöka att inte läsa så mycket om vad som kan hända senare, det ser vi ju då!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela