Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 4

Publicerad 2011-02-19 11:26:02 i Efter operationen

Jaha, dagarna går och jag likaså!

Kan gå en hel del utan kryckorna nu och denna morgon så har jag inte använt de en enda gång fast jag gått mellan vardagsrummet, köket, mamma och pappas sovrum, mitt rum och toaletten. Det är så skönt att inte behöva ha kryckorna som stöd hela tiden! Men jag är samtidigt lite förvånad över att jag klarar mig så snabbt utan kryckor, trodde att jag skulle vara tvungen att ha de konstant i några dagar iallafall, men icke!

Jag har inte ont i knäet och käkar mina värktabletter och tar mina sprutor i magen för att motverka blodpropp i benet. Det känns riktigt bra och jag är överraskad över hur pigg jag egentligen är. Pappa sa igår att han inte tyckte att det syntes så mycket på mig att jag opererats i onsdags.

Självklart så är knäet, vaden och foten svullen, men jag kan böja ca 90grader och nästan räta ut benet helt. Det är jobbigare att lyfta benet rakt upp om jag sitter ner på golvet, musklerna vill som inte riktigt hänga med, men det går bättre och bättre för varje gång jag övar!

Sover ganska bra nu också, somnade vid 12 igår och vaknade första gången kl05.30 för att byta is i mitt isbandage och sen somnade jag om på en gång igen. Sen klev jag upp vid 9 och kände mig pigg! :)

Idag ska jag åka och kolla på ishockey, min lillasysters lag spelar och jag måste ju heja fram de till en seger. Min lillasyster ska inte spela eftersom hon varit förkyld hela veckan.

Ikväll väntar Melodifestivalen och soffmys :)

KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela