Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 6

Publicerad 2011-02-22 21:10:09 i Efter operationen

Hm.. detta är nog första dagen efter min operation som jag haft en liten dipp och varit less på att inte vara som alla andra och att inte kunna använda mitt knä som jag vill..

Jag har varit ute och gått väldigt mycket idag, kanske lite för mycket nu när jag ser tillbaka på dagen som varit.

Imorse var jag först till mormor och morfar som bor ca 400 meter ifrån oss och fick lite frukost/lunch. Jag hade sparken som stöd för att inte belasta helt fullt och så att jag inte skulle halka någonstans. Det gick bra, men inte så snabbt, tog väl ca 10min. Gick sen hem igen för att klä på mig andra kläder och sen fara till stan. Var inte så sugen att gå på stan, men man kanske skulle träffa på lite människor och inte bara sitta hemma och dega. Använde kryckorna hela tiden som stöd och lite avlastning. Jag och min syster var på stan i ca 2 timmar och vi hann med många affärer och handlade ingenting. Tog en fika på NK, en semla slank ner och det var gott. Gick en liten stund till innan vi åkte hem igen.
Sen var vi bjudna på middag hos mormor och morfar så då skulle vi gå dit igen (i -25grader) och det var då jag kände att mitt knä hade gjort sitt för idag. Tack o lov så har jag en snäll lillasyster som styrde mig på sparken!

Nu ligger jag i sängen med benet i högläge och isbandaget virat runt knäet. Har ont och känner mig alldeles trött och slut i kroppen. Så ikväll ska jag inte göra mycket mer än att ligga framför tvn...

Ett av mina plåster har börjat lossna och där under är det blått och fint. Eller det börjar mer och mer bli åt det gröna hållet. Tänkte fara en sväng på träningen imorgon och kolla. Våran materialförvaltare är också sjuksköterska så förhoppningsvis har han någonting nytt plåster som jag kan få sätta på, annars blir det väl någonting improviserat eller en tur till apoteket.

Såhär ser mitt knä ut idag...




KRAMAR!

Kommentarer

Postat av: Sebbe

Publicerad 2011-02-22 21:34:47

Seriöst, frambringar rysningar. Ser inte skönt ut.

Postat av: Elle

Publicerad 2011-02-22 23:24:06

Skönt att se att du också fått blåmärke , fett fint!

Postat av: Zandra

Publicerad 2011-02-23 08:54:29

Det var alltså jag som skrev allt det här:



oj vad skönt det såg ut att vara.

inte.

försök att ta det lugnt och slappna av. hade vi haft bil så hade vi ju kunnat komma å hälsa på dig :)

riva runt lite hemma hos dig.



krya på dig så kanske vi ses snart!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela