Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 8

Publicerad 2011-02-24 10:32:01 i Efter operationen

Har fortfarande inte hört någonting från min sjukgymnast... det skulle vara otroligt skönt att få lite vägledning och råd om vad jag ska jobba på och vad jag absolut inte ska göra. Det är väl det som jag är lite orolig för, att jag går fram för fort och pressar mig för mycket så att det sabbar mer än gör nytta! Men jag försöker att böja och sträcka samt lyfta benet rakt upp. Och jag tycker att det går bättre och bättre och jag är inte lika osmidig som jag var för bara några dagar sedan!

Det blev en dusch iallafall!

Passade på att duscha igår iallafall och så skönt det är! Men jag skulle vilja skrubba hela knäet och få det rent också, men men. Tillsvidare så kör jag med plastpåse och tejp för att inte blöta ner plåstren.

På tisdag ska jag ju träffa ortopeden och då får jag väl ta bort plåstrena och se hur mina ärr ser ut. Är lite fascinerad över hur duktiga läkarna är på att operera genom så små hål och ändå får ärren att se så jäkla fina ut! Har inga stygn som behöver tas bort, de försvinner av sig själva.

Idag funderar jag på att baka lite eftersom att min lillasyster fyller 18år på måndag. Har inte riktigt bestämt mig för vad ännu!

KRAM och ha en fin dag!

Kommentarer

Postat av: Zandra

Publicerad 2011-02-24 19:19:11

1 - sv: ja det får du gärna göra. skulle vara kul att träffa dig!

2 - Gör tryffelkaka! MUMS!

3 - Ta det lugnt så det inte blir sämre!

Postat av: Violet

Publicerad 2011-02-24 20:49:30

Fortsätt att träna upp rörligheten & musklerna. Det underlättar mkt när du börjar hos din sjukgymnast igen. Lycka till med det.



TILLSAMMANS SKA VI KOMMA TILLBAKA TILL IDROTTEN!

Kram,

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-24 22:21:17

Åh jag lider med dig med att måsta duscha med plast(a) Ingen som inte varit med om det försår nog hur irriterande och jobbigt det är!haah



Kul att det går bättre och bättre med övningarna! Går ganska bra för mig också, fast har verkligen asont. Eftersom jag börjat få göra lite "svårare" saker. Det blir lätt överansträngt..



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela