Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Dag 101

Publicerad 2011-01-12 20:46:08 i Före operationen

Nu byter jag tema på rubriken och skriver med siffror istället för att börja skriva ut allting med bokstäver, det skulle bli så långt senare när det blir etthundrasjuttiosjunde dagen... så nu blir det ändring på det hela!

Imorse var jag iväg och tränade efter mitt morgonjobb och det blev ett tufft cykelpass följt med lite benövningar. Men jag har så otroligt ont i knäet idag och ikväll att jag helst bara vill ligga i soffan med en kudde eller filt under knäet. Det knäcker och låser sig lite nu och då, men så har det varit ända sen mitt bakslag. Men smärtan har inte funnits där lika stark som den är nu. Vill bara ha en operationstid på en gång! Skulle de ringa och fråga om jag kan komma imorgon eller nu på en gång så skulle jag inte ens tveka att fara! Hoppas att smärtan kommer att gå över så att jag får fortsätta kämpa på med rehabiliteringen och träningen inför operationen.
På cykeln blev det:
5 min uppvärmning
8 x 45sek 70% hög frekvens och lätt belastning
8 x 45sek i 80% hög frekvens och medel belastning
15 min nedvarvning

Det var jobbigt och svettigt men ruggigt skönt efteråt.

Imorgon blir det troligtvis ett pass i bassängen om jag inte har alltför ont. Har tänkt att jag ska försöka variera träningarna nu och göra lite olika saker, springa, promenera, cykla och simma, kanske att jag måste prova på att åka längdskidor också!


Jag är otroligt pysselsugen, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. Har planer på att sy flera cylinderkuddar som ska vara i soffan. Men jag har inte hittat något bra mönster ännu, så vi får se om jag fyndar någonting så att jag kan göra klart dem!

Kram, godnatt och sov gott! :)

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-01-12 21:28:27

jag hoppas du får en tid snart! det känns så tråkigt när man går runt där och liksom inte kan fixa det själv...

Postat av: emelie

Publicerad 2011-01-14 15:38:30

jag har precis pratat med honom nu och han sa att det var ett av de svåraste besluten han hade tvingats ta på mycket mycket länge. bla bla bla. men han såg inte att jag kunde konkurrera om en plats i startelvan inom den närmsta framtiden. jag har inte spelat i div 2 på ett år och att då komma tillbaka till div 1 från en korsbandsskada tyckte han var för svårt och jag skulle nog må bättre av att ta ett år i ett lag där jag får en mer central position och får spela mer. bla bla bla. genomtänk tal! orkar knappt byr mig. det roliga nu är att alla verkar ta förgivet att jag vill fortsätta satsa och göra allt för att komma tillbaka till ifk. okej om jag var 17 men nu är jag liksom 23 så det känns inte lika aktuellt på något sätt... känns nästan mer lockande att trappa ner och få tid över till annat känner jag... men vi får se. på ett sätt är jag lite allt eller inget så jag skulle nog ha svårt att trappa ner i något sämre lag även om det är div3...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela