Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Att cykla är att färdas med måttlig fart

Publicerad 2011-07-02 23:24:20 i Efter operationen

Ber om ursäkt för att det inte är några styckeindelningar.. Har inte fått klämpå hur man gör det från mobilen....Att cykla är väldigt skönt! Eller, det är skönt med lite variation, att kunna variera mellan löpning, cykling och annan konditionsträning.Efter middagen, som bestod av hemmagjord pizza, så klädde jag på mig löpartightsen, mitt nya träningslinne med inbyggd sporttopp och en windstopper! Startade pulsklockan, låste upp cykeln, dunkade igång ipoden och satte på cykeldatorn.. Trampade iväg i medvinden och kroppen kändes så bra att jag bestämde mig för att ta en lång tur!Jag passerade genom Vännfors, östra Spöland, västra Spöland, Gullbyn, Långforsen, västra Selet, östra Selet och tillslut var jag hemma i Vännfors igen. Jag fick några droppar regn på mig medan jag cyklade förbi skog, hus, åkrar och mera skog, över vindelälven och skog! Turen blev 1 tim 19 min lång och jag fick ihop 3,5 mil... Skönt :)Kroppen känns fortfarande pigg och knäet svällde inte vad jag kunde se! Tog en diklofenak, eller diklo-godnatt (blir så trött av den), efter cykelturen för att det inte alls skulle svälla!GODNATT :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela