Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Fortfarande ont

Publicerad 2011-07-01 20:07:12 i Efter operationen

Var ute på en löprunda igår morse bara för att känna hur allting fungerar och hur skadat allting blev...

Jag "sprang" en runda i skogen på 2km på 18min, det gick inte fort!
Varje gång jag satte ner foten så gjorde det ont i knäet, vissa stunder kändes det mer än andra stunder.

Man blir ju inte direkt motiverad att fara ut och springa när man vet att det gör ont, men förhoppningsvis så känns det bättre och bättre för varje gång jag testar!
Annars så får det bli jag och min nya cykel som blir träningspartners!

Har iallafall gått tillbaka till basicövningarna i min rehab eftersom hopp och tyngre övningar inte känns riktigt rätt ännu! Jag får väl försöka vänja knäet vid stötar igen och uppgradera träningen allteftersom!

Väntar fortfarande på att Norrlandskliniken ska höra av sig så jag får en tid till MR..
Får väl kanske lov att ringa dit själv på måndag!

Jag jobbar vidare och har inte brytit ihop,
inte än!

Kommentarer

Postat av: AKA

Publicerad 2011-07-02 09:10:01

Försiktigt, korsbandssyster, försiktigt!

Allt har sin tid.

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-07-02 18:23:23

Blir ledsen själv bara av att läsa.



Håller tummarna att det inte blir en jättelång rehab igen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela