Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Snart drar vi igång igen, men jag håller mig på läktaren!

Publicerad 2011-07-25 19:52:42 i Efter operationen

Snart sparkar vi igång höstsäsongen igen och för att förbereda oss inför detta så spelade vi träningsmatch ikväll mot ett pojklag födda -97!

De var riktigt duktiga och trillade boll på ett mycket bra sätt, vi fick göra vårat bästa och fick oss en rejäl genomkörare inför helgens match mot Gustafs.

Själv satt jag på läktaren och tittade på. Man blir ju så himla sugen att spela, men frågan är väl bara när det är min tur... Nu börjar jag faktiskt bli riktigt less på att vara tvungen att sitta på sidan om. Jag vill ju spela, men kommer jag att kunna göra det igen? Kommer jag att våga kliva in i en närkamp utan att gå sönder?

Dagens roligaste var ju faktiskt att Linda gjorde comeback idag! Hon drabbades av hjärtmuskelinflammation i februari och är nu tillbaka på fotbollsplanen! Stort Grattis till henne :)

Nu laddar jag inför en eventuell cykelrunda, får se om jag orkar idag eller om jag skippar det.. Har varit i skogen hela dagen och hjälpt min morfar med att gallra och kapa ner döda träd, eller jag har inte kört motorsåg, utan bara dragit ris och kastat träd. Men varm blev jag iallafall och kroppen känns sådär lagomt mör!

Ha en fantastisk kväll :)
KRAM

Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2011-07-26 11:33:40

Sv: Tack för de peppande orden, det betyder riktigt mycket ska du veta!! Hur går det för dig med knät? KÄMPA PÅ, JAG VET ATT DU KLARAR DET!! KRAMAR!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela