Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tårar på min kudde, Nej Nej Nej!

Publicerad 2011-07-13 00:43:01 i Efter operationen

Ligger och lyssnar på regnet som smattrar på plåttaket genom mitt öppna fönster och åskan som mullrar en bra bit härifrån! Mysigt om ni frågar mig. Det är många tankar nu som snurrar och även fast jag var inställd på att det var saker trasigt så vill man ju in i det sista greppa tag i det enda halmstrå som finns och hålla kvar vid det så länge som möjligt. Nu är allting som det är, men visst önskar man gång på gång att allt var ogjort. Att man vaknade upp imorgon och insåg att det bara var en dröm, en mardröm. Eller, jag önskar iallafall att jag skulle slippa denna omväg. Men motgångar finns väl för att man ska ta sig igenom dessa och bevisa för sig själv att man är starkare, både fysiskt och mentalt, än vad man trodde. Jag har överbevisat mig själv många gånger redan och imponerats av min kämpaglöd, tjurskalle och den positiva anda som finns! Det är inte lönt att gräva ner sig utan nu är det bara att göra det bästa av situationen! Jag har mina dagar som är jävligt dåliga också, där jag blir så frustrerad över allt... Så tro bara inte att jag tar denna resa som en klackspark, för det är många långa uppförsbackar jag redan bestigit och fler kommer det att bli! KRAM och godnatt

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-07-13 12:39:39

Fall down seven times, stand up eight



Jag minns hur förstörd jag kände mig när de sa att mitt korsband var av för första gången. Jag såg inget ljus i mörkret och låg under mitt täcke oh grät veckor i sträck. Andra gången det hände var jag bara tom. Jag orkade inte känna något och orkade inte gå igenom det igen. Ärligt talat visste jag just då inte ngt om hur ngt skulle bli.



Men dagar veckor och månader har gått och man hittar tillbaka till rätt spår igen. Vägen är aldrig rak, och man ska inte förvänta sig det. Däremot tar vägen aldrig slut, så det gäller att hela tiden sträva framåt, och orka ta nästa steg.



Och jag är så sjukt säker på att du klarar det. För du ger fan aldrig upp. Jag är så imponerad av dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela