Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Tisdag den 5 JULI

Publicerad 2011-07-05 17:41:44 i Efter operationen

Åh vad jag längtar! Jag har bara 1 1/2 vecka kvar tills jag får 4 veckors semester. Men det känns som att jag tjuvstartat den redan, den här veckan jobbar jag bara imorgon (onsdag) och på fredagkväll. Sen är det helg igen och Vännäsdagarna med marknad, uppträdanden och party på kvällen! Ska gå där på fredagdag och kanske träffa lite folk och sen ska jag "ut" på lördagkväll en sväng. 

Nästa vecka jobbar jag bara tis, ons och fredag, sen är det SEMESTER!! Känns som att det behövs!

torsdag så ska jag göra magnetröntgen på Norrlandskliniken och förhoppningsvis få veta vad som är fel i mitt knä. För det är någonting som är trasigt, det vet jag! Försökte jogga en sväng i söndags, men jag kom knappt 1 km innan det började göra ont och sen efter drygt 1 1/2 km så var jag tvungen att lägga av med joggandet och gå... Gick sista biten hem, arg, besviken och less.....

Igår hade jag ont i knäet hela dagen och inte blev det bättre av att jag målade huset i måååånga timmar igår heller. Upp och ner från stegen, sträcka och böja på sig, mycket stå och gå. Det svällde lite lätt och det har inte gått ner sig ännu... Målade typ 2 timmar imorse och nu får det räcka för idag! 

Ska ut och rasta min underbara cykel på en runda. Men det lär inte bli lika långt som förra gången vi var ute! Siktar kanske på att ta mig runt 1-2 mil idag!

KRAM på er :)

Kommentarer

Postat av: AKA on the run

Publicerad 2011-07-05 20:44:26

Håll i håll ut och var rädd om sig nu!



åååh Vännäsdagarna!!!! Nostalgi!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela