Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Min resa tog en omväg!

Publicerad 2011-06-28 23:16:25 i Efter operationen

Jahaja..

Mitt tåg rullar inte in mot stationen än på ett tag, jag får helt enkelt vänta tills jag når min slutdestination!

Just nu så har jag kommit in på ett sidospår och det blev en ganska stor omväg...
En omväg som kommer att pröva mitt tålamod, mitt jävlaranamma och viljan att försöka få tåget på rätt väg igen så fort som möjligt!

Den här resan har varit omväxlande med både uppförs- och nedförsbackar, med snäva kurvor och raka spår.

En resa som hjälper mig att växa som person, en resa där jag får lära känna mig själv, bjuda på överraskningar och bli mentalt mycket starkare.

Jag har lärt mig vad jag tycker är viktigt i livet och vad som jag uppskattar och mår bra av.
Det har varit en resa med många stopp på negativa platser, några få stopp på positiva platser.

Men min slutdestination är en plats där jag uppnått mitt mål och där jag känner att jag är nöjd med resan jag haft bakom mig.
Det kommer att vara en resa som jag absolut inte vill ha ogjord!
Den här resan kommer jag att dela med mig av och bära med mig i mitt minne resten av livet!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-06-29 00:14:14

Vad sa sjukgymnasten:(? Var det någonting allvarligt eller kommer det gå till sig:(?



förtsätt kämpa! KRAM

Postat av: Sara

Publicerad 2011-07-01 19:20:27

Fint skrivet Jempa! Du tror att om det är någon som ska klara av ett bakslag så är det du :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela