Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Internetstrul..

Publicerad 2011-03-08 16:02:10 i Just nu

Internet jävlas med mig mest hela tiden..

Jag har ett eget trådlöst nätverk som jag har i lägenheten i Umeå till min bärbara dator. Nu är jag hemma hos mamma och pappa i Vännfors medan lillasyrran har sportlov och mamma har många lediga dagar. Är lite trevligare att ha någon att prata med och hitta på saker med. Har därför tagit med mig mitt internet för att kunna surfa och uppdatera lite nu och då.

Men tror ni att det går bra för mig?! Nej, jag har sällan täckning och om jag mot förmodan får täckning så kopplas jag ner några sekunder efter att jag lyckats komma in på tex facebook/blogg.se... Jag blir så irriterad!

Mamma och pappa har också ett trådlöst internet och det funkar också dåligt. Kanske är det för att vi bor mellan 2 berg och nära älven så att den mobila täckningen inte når oss. Det enda stället som det funkar någorlunda bra på är i lillasyrrans rum på golvet i ett hörn! Så där (just nu: här) sitter jag för att kunna surfa.

Min lillasyster brukar kunna surfa väldigt länge utan att kopplas ned eller ha problem med anslutningen. Men sen när jag ska ta över datorn så klarar jag 10 min innan jag loggas ut igen. Jag sitter på samma ställe som hon och ändå så går det mycket sämre för mig. Då måste det vara fel på mig!

I lägenheten så funkar mitt internet alldeles utmärkt och det är inga problem att lägga upp bilder eller se något tvprogram på play. 

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte bloggar/lägger upp bilder så ofta, för det är inte roligt då det tar 1 timme att publicera ett inlägg med 1 bild i.
I förebyggande syfte så kopierar jag alltid hela texten innan jag trycker på "spara & publicera". Det har hänt många gånger att jag är klar och tryckt på knappen för att internet sen ska sluta funka, min text försvinner och jag måste börja om från början.

Kommer att tillbringa några kvällar i lägeheten så då ska jag se till att styra upp bloggen och skriva flera inlägg, spara i utkast och sen publicera när jag åter är i bushen!

Under tiden detta inlägg skrevs (inte så lång tid) så kopplandes jag ifrån 3 gånger....

KRAMAR på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela