Resan tillbaka efter två korsbandsskador

Här läser ni om min resa tillbaka till ett aktivt liv efter 2 främre korsbandsskador, en meniskskada och kärleken till fotbollen.

Underbart :)

Publicerad 2011-03-16 09:22:54 i Efter operationen

Har precis kommit hem från sjukgymnasten och det var ett snabbt besök men det hann sägas väldigt mycket!

Han funderade hur det gick för mig och hur jag kände det i knäet. Av med byxorna och upp på britsen.
Han böjde mitt knä och det kändes ingenting!
Jag hade full rörlighet och han var mäkta imponerad, han hade aldrig varit med om dess like att någon hade så bra rörlighet, så lite svullnad och hittat igen musklerna så bra som jag gjort! Många brukar ha tappat musklerna på framsida lår så att de inte går att spänna, men jag hittade igen mina! Vad underbart att höra de orden :)
Han sa att jag måste ha väldigt bra läkkött och att det var sanslöst vad bra det gått för mig!

Jag är jätteglad över de orden och nu känns det extra motiverande att träna vidare på att bli ännu bättre och starkare!

Fick även med mig lite övningar hem och jag ska alldeles strax bege mig mot gymmet för att köra igenom dessa!

Får börja cykla, första passen med bara lätt belastning men så länge som jag vill och så länge det känns bra. Sen efter några pass så ska jag testa med högre belastning och se om knäet sväller eller inte. Sväller det inte så är det okej att köra på tyngre belastning! Efter ytterligare några pass så är det dags för intervaller :) jag ska variera mellan korta-intensiva med längre-tyngre. Känns så jäkla underbart att få köra igång med tyngre träning och att få bli svettig igen!
Olika benpress övningar, benböj och övningar där foten är stabiliserad i golvet får jag också köra. Allt efter eget huvud och efter svullnaden i knäet! Det känns bra att jag får göra de övningar som jag känner passar mig och mitt knä.
Sen ska jag ju även köra på och träna den övriga delen av kroppen så att jag inte tappar alltför mycket där!

Detta kommer att bli en mycket bra dag och med alla de fina orden som mrSG sa till mig så kommer leendet att vara stort i många dagar!!

KRAMAR

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-03-16 10:14:45

åh vad härligt att det gick bra!! man blir verkligen peppad när sg tycker att man är duktig! :) bra jobbat med rörligheten också. enligt mig det en av de värsta sakerna efter själva operationen. kämpade verkligen med den men fick till slut ner hälen i rumpan efter 4 veckor. :)

Postat av: Violet

Publicerad 2011-03-16 17:37:08

Skönt att det går bra för dig med! :)

Postat av: Viktoria

Publicerad 2011-03-17 08:17:40

Åh vad skönt att höra såna ord! Går ju inte att beskriva hur glad man blir!:) Nu är det bara att fortsätta kämpa!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jempa

3/10 2010 främre korsbandet 16/2 2011 operation 21/6 2011 inre menisken 20/9 2012 operation 10/6 främre korsbandet igen Vid frågor, maila mig på [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela